VĚDA A TECHNIKA / Počítače a internet

Obliba komunitních sítí mezi Čechy roste, klesá počet uživatelů Windows XP

ČR

Stále více Čechů se zapojuje do rozšiřujících se sociálních sítí, nový operační systém Windows 7 pomalu začíná vytlačovat starší Windows XP. Vyplývá to z aktuálních dat šesté fáze Kontinuálního výzkumu, která zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Nejvíce lidí na internetu využívá služeb vyhledávačů (letos v únoru jich bylo 87 procent) a posílá e-maily na domovském webu (85 procent). Více než dvě třetiny (68 procent) českých uživatelů internetu na něm sleduje zpravodajství a čte noviny či časopisy, 60 procent pak ve virtuálním světě získává informace o produktech a službách.

Výrazně roste počet Čechů, kteří nakupují online (48 procent), sledují videa či ukázky na internetu (44 procent) nebo se aktivně účastní komunikace v sociálních sítích (39 procent).

Více než šestkrát až sedmkrát týdně na internet v únoru letošního roku přistupovalo 59 procent Čechů, alespoň jednou týdně se k internetu připojí 92 lidí ze sta. Pouhé jedno procento účastníků Kontinuálního výzkumu na internetu surfuje méně než jednou měsíčně.

V průměru na internetu stráví každý uživatel 557 minut týdně, což je ve srovnání s únorem 2009 méně o 62 minut méně. Nejvíce z toho připadne na připojení z domova (391 minut), následuje práce a škola (351 minut a 101 minut stráví na internetu lidé jinde. Zajímavé je, že zatímco doba připojení k internetu z domova postupně klesá (z 434 minut v únoru 2009 na 391 minut v únoru 2010), délka připojení z práce či školy naopak stoupla (z 308 minut v říjnu 2009 na 351 minut v únoru 2010).

Nový operační systém Windows 7 mírně snížil počet uživatelů staršího Windows XP (52 procent), nový systém využívalo v únoru devět procent Čechů. Na druhém místě oblíbenosti zůstává Windows vista a na třetím místě ještě starší verze Windows 9x. Jiné operační systémy používají pouhá tři procenta uživatelů.

Převaha softwaru společnosti Microsoft je vidět také v žebříčku nejpoužívanějších webových prohlížečů, 55 procent Čechů používá doma MS Internet Explorer. Druhou nejpopulárnější Mozillu Firefox používá necelá třetina uživatelů internetu (30 procent), Operu si pak oblíbilo sedm procent návštěvníků internetu.

Cílem Kontinuálního výzkumu je popsat strukturu a chování internetových uživatelů. Účastní se ho reprezentativní vzorek českých internetových domácností. Pro Sdružení pro internetovou reklamu ho realizuje společnost Mediaresearch. Aktuální data jsou z měsíců únor a březen 2010.

Autor / zdroj: Mediafax

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.